حسین کریمی

شهید مجتبی نجاری، خطخطی‌های حسین کریمی

حسین کریمی

شهید مجتبی نجاری، خطخطی‌های حسین کریمی

نویسندگان
آخرین نظرات
سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۳۹ ب.ظ

من دیوانه و تو ذوالفنون

روزی شاه عباس از راهی می گذشت. درویشی را دید که روی گلیم خود خوابیده است و چنان خود را جمع کرده که به اندازه ی گلیم خود درآمده. شاه دستور داد یک مشت سکه به درویش دادند

درویش شرح ماجرا را برای دوستان خود گفت. در میان آن جمع درویشی بود که به فکر افتاد او هم از انعام شاه نصیبی ببرد، به این امید سر راه شاه پوست تخت خود را پهن کرد و به انتظار بازگشت شاه نشست. وقتی که مرکب شاه از دور پیدا شد، روی پوست خوابید و برای اینکه نظر شاه را جلب کند هریک از دست ها و پاهای خود را به طرفی دراز کرد بطوریکه نصف بدنش روی زمین بود.

در این حال شاه به او رسید و او را دید و فرمان داد تا آن قسمت از دست و پای درویش را که از گلیم بیرون مانده بود قطع کنند. یکی از محارم شاه از او سوال کرد که : «شما در رفتن درویشی را در یک مکان خفته دیدید و به او انعام دادید. اما در بازگشت درویش دیگری را خفته دیدید سیاست فرمودید، چه سری در این کار هست ؟»

شاه فرمود : «درویش اولی پایش خود را به اندازه ی گلیم خود دراز کرده بود اما درویش دومی پایش را از گلیمش بیشتر دراز کرده بود.»

 

درد دارم من؛ به هم ریخته ام؛ بغض کرده ام؛ زبان تندم خلاصه ایست از آتش درونم؛ درد دارم من...

"یا رب مباد آنکه گدا معتبر شود" که گفته اند برای همینجاست؛ آدم باید ارزش خودش را بشناسد و به قدر خودش حرافی کند... علوم انسانی، روابط بین الملل، سیاست داخلی و خارجی، فلسفه و مکاتب، سینما، آخرالزمان، دین، شیطان پرستی، هنر و ... همه و همه تابحال از افاضات حسن عباسی مصون نبوده اند. علامه ذوالفنون خوشی زده زیر دلش احتمالا؛ نمیدانم هوا ورش داشته؛ چه شده؛ هرچه هست دست روی بدجایی گذاشته و فن جدیدی که برای تخصصش برگزیده خطرناک است... گمان کرده همان ادبی که برای سخن راندن پیرامون دکارت و کپلر و هابرماس حفظ میکند؛ جهت اظهار نظر پیرامون باب الحوائج سه ساله اباعبدالله کفایت میکند... و اصلا تو را چه به اینجا! چه می اندیشی حول خودت؟ آدم باید ظرفیت انتشار cd هایش را داشته باشد...

تو دیوانه نیستی باخته ای! تو دستت کوتاه از سفینه اوسع و اسرع است خراب کرده ای. باشد؛ قبول؛ تو ذوالفنون و من دیوانه؛ این خط و این نشان؛ آن دنیایی هم موجوست...

داستان از این قرارست که عباسی، پا از گلیم خویش بیرون رانده و اظهارت سخیف و موهنی پیرامون عزاداری اباعبدالله علیه السلام و فرزندان بزرگوار آن حضرت کرده است و مخاطبین سخنرانی اش هم میخندند و به تمسخر مقدس ترین مقدسات قهقه میزنند... اگر بنا به ارائه سند و شاهد مدعا نداشتم هرگز دست به انتشارش نمیزدم؛ شرمنده ام از قلب نازنین صاحب الزمان روحی لتراب مقدمه الفداء: http://www.aparat.com/v/I6LF4

"این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست" استثناء هم دارد گویا. عباسی گفت: "آن کسی که می گوید دیوانه علی اکبر است را ببرید و در تیمارستان بستری کنید." هی... تو برو و همان تئوری پردازی هایت را کامل کن؛ تو را چه به تحلیل جنون بر اباعبدالله. حرفم اینجاست که لااقل دائره تخصص‌هایت را معین و مشخص کن؛ برای خودت خوبست... کاربرد جنون و دیوانگی در ادبیات درس و مشق دبیرستانی هاست. میدانم تو نخواهی فهمید دست آخر هم؛ لکن انجا که سر درنمی آوری؛ حتی اگر به خودت نیامدی و هضم نکردی دیوانه علی اکبر شدن را؛ لااقل سکوت کن برادر من. رجوع کن به خودت که چرا با این همه ادعا نمیتوانی فریاد بزنی "انا مجنون الحسین" سخت است برایت؟ افت دارد؟ میدانم که به مرتبه علمی ات در فلسفه هنر برمیخورد؛ لکن یکبار هم که شده؛ خیلی گذرا، نگاهی بینداز به زندگینامه رسول ترک؛ جامانده ای عزیز دلم...

عباسی گفت: " طرف میکروفن را بر می دارد و بر سر خود می کوبد و می گوید رقیه! رقیه دیگر کیست؟" اولا تو نترس؛ سرت درد میگیرد از ضرب میکروفون و تو درد شیرین را نخواهی فهمید؛ بیخیال... رقیه دیگر کیست؟ رقیه گره گشای مجانینش است؛ به تو مربوط نیست! رقیه دیگر کیست؟ چند روزی بیخیال مطلعه فلسفه هایدیگر شو و بنشین پای "نفس المهموم" شیخ عباس قمی؛ درمیابی رقیه که بود... حرف اینست تو را چه به این کارها؟ چندچندی تو با خودت؟ میگویند از ابتدایی های شرایط منتقد اینست که خود به موضوع مورد انتقاد واقف باشد و در آن متخصص... مباحث تاریخی اش به عهده صاحبین فن؛ مارکسیسم و اگزیستانسیالیسم را دریاب؛ تو را چه به درس عشق... عباسی گفت: "حسین معصوم بود، بچه‌هایش که معصوم نبودند. آن وقت اینها می شوند دیوانه رقیه و علی اکبر و عباس!" گمان کرده ای حول چه کسانی سخن می رانی؟ دست و پایت را جمع کن؛ وضو داری اصلا؟ آقای من وقتی سلام داد به اباعبدالله بغض گلویش را گرفت؛ علمای مذهب من نام مبارک شهدای کربلا را میبردند؛ چشم و دلشان میلرزید... چه میدانی از مراتب عصمت؟ حکما هیئت نرفته ای که "اشبه الناس خلقا و خلقا و منطقا..." را شنیده باشی... چه میفهمی از عباس... مصداق این نشوی: “اینها نمی فهمند که این روضه و این گریه آدم ساز است، انسان درست می کند این مجالس روضه." ( امام خمینی ره - صحیفه نور جلد ۹ صفحه ۲۱)

معتقدم مشکل از "عقده کشف آفت" است که پیشتر گفته بودم و اینجا مجالش نیست و یحثی جداگانه میطلبد... چه ما بهره ببریم و چه نه؛ سفینه امام حسین کار خودش را بلد است! " امام صادق علیه السلام: همه ما اهل بیت کشتی های نجات هستیم و لیکن سفینه و کشتی جدم حسین علیه السلام گسترده تر و سریعتر است. بحار جلد ۹۳ صفحه ۲۹۴"

نظرات (۴۱)

کمی فکر کنید بعدا مطلب بنویسید
این موضوع اصلا درست نیس و اصلا مقصود دکتر عباسی چیز دیگری بوده...
با این کارها ضربه به خودی نزنیم برادرم
۳۱ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۲۸ مرتضی از کاشونک
سلام
عرض ارادت و ادب.
قبل از اینکه تخطئه کنیم امثال اقای عباسی رو بهتره ی کنکاشی تو مجالس عزاداری بکنیم، به نظرم آقای عباسی تو ادا کردن نام این بزرگواران تندی کردن و اشتباه اما آیا این رواست که ما بیاییم تمام روشنگری هایی که این بزرگمرد انجام داده را نادیده بگیریم و ارادت ایشان طی این چند سال چه قبل 85 و چه بعد آن را به ساحت آل محمد(ص) نا دیده بگیریم و به او بتازیم؟

به نظرم کسانی که ژلف بازی ها و حرکات احساسی و وهمی را در هیئات از خود نشان میدهند و پشت امام حسین سنگر گرفته اند از این سخنان آقای عباسی برآشفته اند.

بنده بعنوان یک سینه زن که ادعا دارم در هیئت داری، کلیت سخنان ایشون رو تایید میکنم.
کسی که مدعی "انا مجنون الحسین" بودن است از نظر اخلاقی و دینی و درسی و... سر آمد است نه اینکه یا پای بساط قلیان است و یا یک فرد بیکار و یا درمانده در درس و... و در بد دهانی هم استاد.

شما یک فرد تحصیل کرده ای حسین آقا و میدونید چه بازی ای فرا گرفته هیئات رو، اینها درده و بخاطر همینه که دیوانگان و ضرب و شتم در هیئت و... با عث وهن دین شده.

دیوانگان علی اکبر که هر روز اختلافاتشان بیشتر میشود، چشم و هم چشمی در باشگاههای سینه زنی یشان بیشتر می شود.

از مساجد دور می شوند و...

و نماز صبحشان در منطقه ورود ممنوع قرار گرفته.

اگه قرار خونمون جوش بیاد واسه دفاع از فرهنگ عاشورا اول باید از خودمون شروع کنیم نه کسی که غالب صحبتشون عقلانی بوده.

یا علی
غم موهایم را داشتم که چرا یکدست و لخت نیست، که می ریزد
و ندیده بودم کودکی ک موهایش را شیمی درمانی برده است
ولی ایمانش به تو از من بیشتر است
و می خندد و می خندد
و راضی ست به رضای تو
 ومن چه ناسپاسم...

لطفا برای سلامتی سرطانی ها یه صلوات بفرستید

ای بهانه ی تمام اشک های صبح جمعه ام!

ناله های ندبه ام!

چه می شود به این نگاه بی رمق نظر کنی؟!

سلام
با پست" محبتت رو به اشتراک بذار" به روزم و منتظر نگاه گرم شما.

در پناه حق
یاعلی
از بعثت او جهان جوان شد
گیتی چو بهشت جاودان شد
این عید به اهل دین مبارک
بر جمله ی مسلمین مبارک
سلام علیکم
دعوتید ...
کاریکاتور یادش بخیر اون وختا | قسمت دوم

http://aseman313.ir/1392/10/22/yades-bekheir-2

مهمان رحمت خداست؛ پس منتظر حضورتان هستیم.
۲۱ دی ۹۲ ، ۰۹:۳۹ سجاد عبدی

سلام سرباز...!

تاج گذاری سردارت مبارکت...!

ارادت

"سلام علیکم، ایام سوگواری بر شما تسلیت"
شما دعوتید...

از این به بعد، پایان نامه ها، پروژه ها و تحقیقات مان را با قالب های مذهبی ارائه دهیم.

دانلود رایگان قالب های زیبای مذهبی برای نرم افزار پاورپوینت:
موضوع موردنیاز خود را مطرح کنید تا در صورت امکان قالبی متناسب با موضوع شما طراحی کنیم.

ضمنا با کمال افتخار منتظر انتقاد، پیشنهاد و دیدگاه های شما هستیم.  یا علی
۰۸ دی ۹۲ ، ۱۹:۳۶ نردبام آسمان

سلام ممنون از حضورتون.

در پناه حق

 

یا علی

سلام
گویا این کلیپ و سخنان قدیمی بوده و با اهداف خاصی به تازگی منتشر شده ، شاید هم مونتاژ باشد ....
از عملی از کسی می بینی
فردا با چشم آن عمل به فرد نگاه نکن
شاید خبطی کرده و بعدا پشیمان شده باشد و توبه کرده باشد......

خدا قوت

تشکر بابت پست زیباتون

 

موفق باشید

یا علی مدد

التماس دعای فرج

۱۸ آذر ۹۲ ، ۲۲:۴۳ روح اله اسماعیلی
ایولا...
سلام
وعرض خسته نباشید
بروزیم با
خوشحال می شیم سر بزنید و انتقاد کنید
یا علی
خیال روی تو در هر طریق همره ماست
نسیم موی تو پیوند جان آگه ماست
به رغم مدعیانی که منع عشق کنند
جمال چهره ی تو حجت موجه ماست
۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۲:۲۷ اسلام ولایی

چون قلبی از عشق خدای سبحان تهی گشت خداوند آن را گرفتار محبت غیر خود می کند.

امام صادق (ع)

امروز صبح کاملشو دانلود کردم نگا کردم دقیقا همین حرفا رو میزنه هیچ بهونه ای نمیشه تراشید
۱۳ آذر ۹۲ ، ۲۲:۱۴ حسین علیمحمدی
وای بر من
وای بر من
وای بر من...
خاک بر چشم و دهان من ...
بی بی جان شرمنده ایم...

"جامانده ای عزیز دلم .... نه تو عزیز دل من نیستی!!!"
آقای مصطفی طالبیـ
چی میگی؟ چرا متأسفی؟ حرف حساب جواب نداره
۱۳ آذر ۹۲ ، ۱۸:۲۷ پایان خوب انتظار
سلام..وبتون خیلی قشنگه..ممنون از حضور و دعوتتون..

۱۳ آذر ۹۲ ، ۱۸:۲۱ مصطفی طالبیـ
فقط میتونم بگم متاسفم...البته برای شما متعصبین متحجر که اندکی بصیرت ندارید...
وای بر شما...!!!
با کی کار داری!!؟؟؟
حسن عباسی برو بمیر
چه مال سال 85 باشه این حرفا چه مال 92 چه مال 54!! این حرفا رو زده تو فیلم کاملش هم مشخصه
به نظر میاد صحبت در مورد عزاداری های افراطی هست، مشابه مجموعه ای که به عنوان مثال در کاشان به دیوانگان حسین(ع) معروف هستند و در نهایت به قمه زنی و ... پرداختند و بسیاری علما کارهاشون رو نفی کردند.
اگر قرآن رو هم تکه تکه و بدون توجه به مطالب قبل و بعد بخونیم به انحراف می رسیم. همونطور که میشه گفت توی خود قرآن گفته نماز نخونید!! اما باید قبل و بعدش رو هم دید که گفته در چه شرایطی نماز نخونید.
برادر گرامی! دانسته یا نداسته حق الناس بزرگی رو به گردن گرفتید و باید حلالیت بطلبید. حتی اگر یک نفر هم از نوشته ی شما اشتباه قضاوت کنه و نظر اشتباهی در مورد دکتر عباسی پیدا کنه حق الناس بزرگی به گردنتون افتاده. امیدوارم خدا کمکتون کنه و بتونید جبران کنید.
وبسایت «صراط المتحجرین» با تقطیع سی ثانیه‌ای یکی از سخنرانی‌های قدیمی استاد حسن عباسی بار دیگر به کشف جدیدی نائل آمد.
به گزارش باشگاه استراتژیست های جوان زنجیره تقطیع فیلم و صوت سخنرانی‌های استاد حسن عباسی در تلویزیون‌ها و وب سایت‌های ضد انقلاب مانند بی بی سی، من و تو و VOA… ،دنباله‌ای در داخل کشور پیدا کرده است که مربوط به گروه متحجرین است، البته دور نیست که گوی رقابت را از ضد انقلاب و اصلاح طلب جماعت بربایند.
از جمله این وبسایت‌ها «صراط المتحجرین» است که با تمرکز بر یک کلیپ  سی ثانیه‌ای که در واقع تقطیع یکی از سخنرانی‌های قدیمی ایشان است، سعی در تطهیر کسانی نمود که حتی در محرم امسال بر خود نام دیوانگان ذوالجناح را نهادند البته از نقل قول اشعار سخیف و موهنی که در مجالس عزاداری! خود می خوانند شرمنده ایم.
در این راستا، فایل تصویری کامل این سخنرانی تحت عنوان «خوب بد زشت در نبردی مشکوک» که در حوزه سیاست خارجی در اردیبهشت سال ۸۵ در دانشگاه بوعلی سینا همدان ایراد شده بود را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید:

http://worldwar4.ir/dl/13850213_Hamedan.mp
قربون قلمت بشم!!
بر دشمن اهل بیت لعنت.....
 
سلام 

من مطلب عباسی رو نشنیدم ، لاکن به نظرم هر کس بدونه در حوزه اعتقادات مردم به راحتی خدشه ای وارد نکنه ، این مردم یه عمره با روضه این خانواده بزرگ شدن ، با روضه علی اکبرا ، علی اصغرا بزرگ شدن ، اگه من دارم بحث فلسفه ای هم میکنم باید بدون حوزه اعتقادات دیگران براشون عزیزه و قادر به تحمل باورهای شخصی من رو ندارن ، خدا به ما عقل بده 
کلا یه چیز دیگه فکر میکردم در مورد حسن عباسی
ذهنیتم عوض شد در موردش
حالم بهم خورد ازش
امان از جهل و تعصب
من دیوانه و تو ذوالفنون!
تند میری برادر
امام حسین جوابشو میده ایشاالله
انقدر انتقاد پذیر نبودین که کار به اینجا رسیده
هرجور مسخره بازی رو قاطی عزاداری کردن
این بابا در مقام طرح این بحثا نیست
کجای حرفش غلطه؟
احساسی نباشید
این بنده خدا ادب صحبت در مورد امام حسین رو بلد نیست اون وقت شما باز دفاع کن
ادب برادر من ... ادب
خاک تو سر احمقش
سلام. ممنون از مطلب تاثیرگذار و هشداردهنده. حالا خیلی ها روی حرف همین عباسی زمان انتخابات چه ادعاها که نکردند...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی